Logowanie
Login
Hasło
[ Stwórz nowe konto ]

Informacje o wycieczce - "Rowerem na Śnieżnik"

Nazwa pliku:
dolnośląskie
Region:
Masyw Śnieżnika
Kolejna rowerowa wycieczka tym razem na Śnieżnik.
Wystartowaliśmy w Międzygórzu w okolicach wodospadu Wilczki.

Na górę wjeżdżaliśmy standardową drogą (dla samochodów) do schroniska. Podjazd nie był wyczerpujący i po okołu 1,5h dojechaliśmy pod schronisko.

Na górze spotkaliśmy sporą grupę czeskich rowerzystów, co było dla mnie sporym rozczarowaniem bo sądziłem, że dokonałem wielkiego czynu ;), a tu się okazało, że średnia wieku innych rowerzystów to około 60 lat.

Na szczyt poszliśmy już piechotą. Na nasze szczęście była piękna pogoda i żadnych chmur - co nie jest całkiem częste na Śnieżniku.

Najciekawszy był zjazd przez Żmijowiec do Międzygórza. Sam Żmijowiec ma dość efektowne skałki i punkty widokowe, a w dolnej części trasy spotkaliśmy coś w rodzaju kurhanu. Za kurhanem był najciekawszy etap trasy - potężne urwiska w dół do rzeki i miejsca na tracie, których nie daliśmy rady przejechać z naszymi umiejętnościami, trzeba było prowadzić rowery. Na pewno byśmy tędy nie wjechali pod górę. Ta część trasy była niezwykle malownicza i polecam ją wszystkim,którzy mają mocniejsze nerwy i lubią piękne widoki. Warto tu się zatrzymać co jakiś czas, zjechać kilka metrów z trasy i podziwiać widoki.

Na koniec zeszliśmy do wodospadu Wilczki. Byłem w tym miejscu już wiele razy latem i zimą, ale ten widok robi zawsze na mnie wielkie wrażenie.

Trasy i punkty załączone do wycieczki: